torsdag 24. mars 2016

Påskedekorasjon av syringreiner med grønne skudd

Når våren nærmer seg og lengselen etter friske, grønne skudd er der hele tida, tar jeg inn greiner fra hagen til driving. I fjor tok jeg inn ripsgreiner, som raskt kom med blader. I år har jeg tatt inn greiner fra tre syrinbusker - en hvit og en lys lilla av den gammeldagse syrinen (Syringa vulgaris) og noen greiner fra den nydelige mørk lilla -"Andenken an Ludwig Späth" også en gammel syrin som ble introdusert i 1883.

Bare noen få dager etter at jeg har tatt inn syringreinene fra hagen, kommer det nydelige lysegrønne skudd som tilfredsstiller litt av min lengsel etter våren. - Og tenk om syrinene etter hvert kommer med blomster?

Syringreinene har jeg pyntet med egg - for egg synes jeg det må pyntes med i påskehøytida! Høne og kyllinger hører også til :)

Hvis syringreinene ikke kommer i blomst innendørs, så får jeg glede meg til at de blomstrer ute i hagen tidlig i juni!

x

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar